Tijdens het NK sprint/lange afstand voor Junioren A hebben Mats van den Bos en Freek van der Ham namens IJsclub Haarlem twee nationale titels in de wacht gesleept.

Mats werd nationaal kampioen sprint na een bloedstollende ontknoping. Na drie afstanden stond hij nog tweede in het klassement, maar door een overtuigend optreden op de afsluitende 1000 meter wist hij alsnog goud op te eisen. Deze titel vormt een mooie afsluiting van een bewogen seizoen, waarin pech en succes elkaar afwisselden. Lees meer over Mats’ ervaringen in het artikel dat op schaatsen.nl verscheen: https://www.schaatsen.nl/nieuws/2024/maart/gedwongen-tot-de-500-meter-maar-op-de-1000-maakt-mats-van-den-bos-het-verschil/

Freek
behaalde goud en zilver op respectievelijk de 3000 en 5000 meter en toonde hier wederom aan dat hij bij de beste schaatsers van zijn lichting behoort.

IJsclub Haarlem werd tijdens dit toernooi ook vertegenwoordigd door Jesper van Mieghem, Lara Dingjan, Arjen Boersma en Sterre Kamphuis.
Bij de junioren A behaalde Jesper een verdienstelijke 6e plaats en Lara een 17e plek, beiden op de sprintvierkamp. Arjen Boersma (junior B) moest helaas na dag 1 afhaken bij het sprinttoernooi. Sterre nam deel aan de 3000 en 5000m voor junioren A en behaalde respectievelijk een 13e en 12e plaats.

Foto is van Sjors Leek