Het was weer een groots festijn tijdens het laatste Clubuur, met heel veel deelnemers voor de zogenaamde Ploegenestafette. Natuurlijk is dat ook veel gezelliger dan een individuele estafette, waar ikzelf altijd wat moeite heb met de aflossingen…!

Maar voor het zover was werden allereerst onze Clubkampioenen geëerd middels een huldiging met bloemen op het erepodium, gevolgd door een ereronde op de baan, die uitliep op een spontaan samengestelde haag van Clubgenoten die hun Clubiconen op een onvervalste wave fêteerden.

En toen mochten wij.
Het was mooi om al die bij elkaar geharkte teams samen dit feestje te zien vieren. Zoveel verschillende niveau’s, noem het “diversiteit aan schaatstechnieken” die, aangemoedigd door onze vertrouwde huisspeaker Peter Looij, allemaal tegelijk op de ijsvloer te bezichtigen waren.

En al dan niet komisch uitgedost, op en naast de baan zinderde de ijshal van het Clubgevoel.
De Koek & Zopie met glühwein en het tentje met warme worstjes droegen ook zeker bij tot verwarmende verbindingen tussen de schaatsers, want voor je ‘t wist stond je daar effe te kletsen met Clubleden die je anders nooit of nauwelijks spreekt.

En dan de prijsuitreiking.
Die was geheel in stijl met de chaotische taferelen die we eerder op het ijs hadden waargenomen. Door de veelheid aan categorieën waren er dan ook veel prijzen uit te delen. Er waren zelfs teams die ex-ijsquo geëindigd waren, waardoor het ene schavotje overbemand was, terwijl het andere leeg bleef (zie foto).

Niemand die zich er druk om maakte, want de stemming op ook dit gouden Clubevenement (waarvan we er meer zouden moeten hebben en dat perfect georganiseerd was door o.a. Ben, HansdeH en Nicole) was weer opperbest.
Heerlijk om met deze warme herinnering de lente te omarmen. Maar ik krijg hierdoor straks ook weer veel zin in oktober!

Douwe van der Kooi

# Uitslagen