Beter willen leren schaatsen, wedstrijden rijden, sporten met anderen; dat zijn een paar van de belangrijkste redenen om lid te worden van IJsclub Haarlem. Zo blijkt uit de overweldigende respons op de enquête. En de respondenten waarderen onder andere dat er zoveel wordt georganiseerd door de club. Allemaal zaken die we samen mogelijk maken.

Schaatsen voor iedereen mogelijk maken

Juist omdat we zo’n grote club zijn en omdat eigenlijk iedereen die lid is, anderen ook het plezier gunt van het beoefenen van de schaatsport bij onze club, zijn er ook ontzettend veel taken te doen. Veel gebeurt achter de schermen door een super actieve groep van ongeveer 150 mensen. Dat “werk” loopt uiteen van klokken tijdens wedstrijden, tot administratie tot organiseren van evenementen. Soms is het eenmalig een paar uurtjes en soms is het een wekelijkse inzet. Maar alles wordt mogelijk gemaakt door leden die zich samen voor de club inzetten.

Meedoen is leuk

Iedereen die zijn of haar steentje bijdraagt, geeft unaniem aan hoe leuk het is om samen iets mogelijk te maken en te zien hoeveel mensen daar plezier aan beleven. Om je een idee te geven van de taken en rollen, vind je hier onder een kleine opsomming. Wil je ook een keer bijdragen aan het mogelijk maken van alle activiteiten, kijk dan op de site voor verschillende mogelijkheden of stuur een mailtje naar secretaris@ijsclubhaarlem.nl waarin je schrijft op welk vlak je zou kunnen helpen en hoeveel tijd en hoe vaak je dat zou willen doen.

• Ledenadministratie
  • Trainingsgroepen indelen
  • Trainers inplannen
  • Externe communicatie