Donderdagavond 12 november om 17.30 uur werd op het tv kanaal van NH Nieuws een reportage worden uitgezonden over Aris Dijksman ( je kunt het ook bekijken op de site van NH nieuws, die in maart jl. is overleden.

Velen onder ons kunnen zich Aris nog herinneren. Hij heeft veel voor de schaatssport en voor IJsclub Haarlem in het bijzonder betekend. Dirk Dijksman, zijn zoon en Lou Hoogewerf worden geïnterviewd en zo wordt u meegenomen in hun herinneringen aan Aris.

Carolien Hensbergen van NH Nieuws heeft onze secretaris (Willy Gies) benaderd na het overlijden van Aris Dijksman en de artikelen die er in de Volkskrant, KNSB etc. zijn verschenen om een reportage te maken over Aris Dijksman, die toch wel een schaatsicoon genoemd mag worden.

Via mij heeft zij een interview gehouden met Dirk Dijksman en Lou Hoogewerf op onze ijsbaan, deels in het Hogerop en deels op de ijsbaan zelf, waarop overigens geen ijs lag, het was zomer.

De reportage gaat over het leven van Aris Dijksman en zijn betekenis voor IJsclub Haarlem.

meer info:“IJsclub Haarlem rouwt om schaatsicoon Aris, maar afscheid nog steeds niet mogelijk”