Het zomerseizoen zit er weer bijna op en iedereen heeft zich op zijn eigen wijze weer voorbereid op het komend schaatsseizoen.

Voor wedstrijdrijders, jeugd en recreanten is de dinsdagavondtraining in de Amsterdamse Waterleiding Duinen een reguliere training. Dat geldt natuurlijk ook voor de trainingen Sportief Wandelen. Daarnaast is er aanvullend getraind zoals skaten, wielrennen en krachttraining.

Op kantoor zit een compleet nieuwe ploeg die met veel enthousiasme alles administratief in orde maakt. Dat gaat soms met vallen en opstaan en dat is ook de beste leermeester. Het is een inspannende klus die geklaard wordt, inclusief de Wiko administratie en dat waardeert het bestuur enorm. Sowieso respect voor al die vrijwilligers die zowel in de zomer alsook in het komend schaatsseizoen met passie en inzet de “schaatsmachine” geolied laten lopen!

Op zaterdag 25 september gaat de ijsbaan open voor het publiek. En let op, de IJsbaan Haarlem heeft een nieuw kassasysteem! De belangrijkste aanpassingen op rij:

• De webshop is totaal vernieuwd. Het is nu heel gemakkelijk om losse entreebewijzen, tienrittenkaarten en abonnementen online te kopen.
  • Bij de kassa kun je niet meer met contant geld betalen, maar uitsluitend met de pinpas of creditcard.
  • Koop je kaartjes, tienrittenkaarten of een abonnement bij de kassa op de ijsbaan, dan betaal je 1 euro toeslag over de totale aankoop. Bespaar jezelf deze Euro en koop jouw toegangsbewijzen online in de nieuwe webshop.
  • Om onrechtmatig gebruik van seizoenabonnementen te voorkomen zal er een pasfoto van de houder van het abonnement in het systeem worden opgenomen.
  • Vanzelfsprekend blijft het tegoed op jouw huidige tienrittenkaart geldig.

En we gaan er vanuit dat er komend winterseizoen geen beperkingen zijn als gevolg van de Corona-pandemie dus start het clubuur op zaterdag 25 september met een speciaal introductieprogramma voor nieuwe leden. Je wordt dan geïnformeerd hoe onze IJsclub in elkaar zit, je eventuele vragen worden beantwoord en meer.
Voor aanvangstijden en verdere info.

Als laatste wil ik graag wat over de beleidscommissie vertellen.
Al 2 jaar zijn veel mensen in allerlei werkgroepen betrokken om mee te denken over de toekomst van de IJCH. Daarbij leeft een groot besef dat ledenwerving en -behoud van eminent belang is. Daarbij wordt de levensfasebenadering als basis van ledenbeleid gekozen. Het is van belang om in één zin te kunnen vertellen wat de IJCH doet/is/voorstaat! De beleidscommissie heeft het volgende motto of mission statement geformuleerd:

“Een Leven Lang Leuk Schaatsen!”

Laat elk clublid dit motto naar anderen en elkaar uitdragen, meer daarover komt op de najaars ALV aan de orde.

Ik wens iedereen een heel goed schaatsseizoen toe, tot ziens op het ijs!