Clubuur

Leden van de IJsclub voor Haarlem en Omstreken kunnen gedurende het schaatsseizoen schaatsen tijdens het clubuur op de zaterdagavond van 18.00 tot 19.30 uur.  Soms valt er een clubuur uit (b.v. Kraantje Lek toernooi), dan kan dit clubuur verplaatst worden naar de zondag of het wordt ingekort. Hiervan wordt melding gedaan op deze website, social media (Twitter, Facebook) , nieuwsbriefWhatsApp-kanaal en op het bord en of scherm in de hal van ons clubhuis.

Uitval/aanpassing Clubuur  seizoen 2023/2024 (update februari):

• 18 november GEEN Cllubuur (Landelijke Marathon)
  • 3 februari 2024 GEEN Clubuur (Kraantje Lek Trofee)
  • 10 februari  2024 GEEN Clubuur (Kees Jongert Bokaal)
  • 2 maart INGEKORT Clubuur  18:00-18:30u i.v.m Recreanten Cup (voorheen Diepvrieskip)
  • 9 maart WEL Clubuur (OOK Duatlon)
  • 16 maart Laatste Clubuur INGEKORT  18:00-18:30u i.v.m ploegenestafette

(onder voorbehoud)

Het clubuur is elke zaterdagavond van 18.00 tot 19.30 uur voor alle leden, alleen voor leden. Doel is om samen te schaatsen en te genieten van de sfeer op de ijsbaan. En daarna in ons clubhuis ’t Hogerop. Dat is uniek en dat willen we graag zo houden. Daarom hebben we natuurlijk een paar afspraken met elkaar gemaakt. We zetten ze hieronder op en rij:

• Toegang voor leden is gratis. Toon daarom bij de ingang van de ijsbaan je lidmaatschapskaart. Ook als je al jaren komt. Soms zijn er nieuwe controleurs en die kennen je niet.
  • Als lid mag je twee keer per seizoen een introducé meenemen. Bij de poortcontrole krijg je dan een knipje in je ledenkaart. Houd er rekening mee dat de introducé op eigen risico deelneemt aan het clubuur, en de vereniging aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventueel letsel of schade. De poortcontroleurs zullen je introducé hier ook op wijzen.
  • WIKO-kinderen vanaf groep 4 mogen onder begeleiding van een volwassene op het Clubuur schaatsen. Eén volwassene mag meerdere kinderen begeleiden. WIKO-kinderen mogen zelf geen introducees meenemen.
  • Steunleden (vroeger donateurs genoemd) hebben geen recht op toegang tot het clubuur.
  • Kinderen en kleinkinderen van leden die zelf geen lid zijn, mogen niet zonder jou deelnemen aan het clubuur. Hiervoor kun je een speciaal lidmaatschap ‘Jonge Jeugd’ afsluiten. Daarmee kunnen zij wel zelfstandig deelnemen aan het clubuur. Of ze komen gewoon mee als introducéé natuurlijk.
  • Het clubuur is geen aanvulling op trainingsuren. Het is een sociaal uur waarop alle categorieën van de vereniging aanwezig zijn. Houd dus rekening met elkaar, vermijd hard rijden, startjes maken, in grote groepen rijden en het constant roepen van “hogerop” naar mensen die dit niet gewend zijn.
  • Na afloop drinken we gezellig samen een drankje in het clubhuis.

Houd de nieuwsbrief en de website in de gaten om te zien of een clubuur vervalt omdat er een evenement is. Ook leuk trouwens om dan te komen kijken!

Laten we samen zorgen voor een veilig, gezellig en respectvol clubuur.

Let op:  Dit clubuur is niet bestemd als aanvulling op de trainingsuren. Het is een SOCIAAL uur waarop alle categorieën van de vereniging aanwezig zijn. Dus zeker niet hard rijden en startjes maken, in grote groepen rijden en permanent roepen “hogerop” naar mensen die dit niet gewend zijn. Wat voor de één langzaam rijden is, kan voor een ander ijsclublid wel eens veel te hard gaan.