Aris Dijksman – Zo’n 30 jaar geleden, medio 1988/89, kwam Carel weer in Haarlem wonen na omzwervingen, voor zijn werk, door diverse landen. Joke ging bij de ijsclub schaatsen en Carel schaatste niet. Er is toen aan hem gevraagd of hij geen zin had om de kantine te doen en dat was wel wat voor hem. Zo is het begonnen.

Na korte tijd, werd hij bij de “heren” van kantoor ingelijfd door Jan van Gennip. Carel was handig, en ons zeer oude clubhuis was krakkemikkig, een mooie taak was weggelegd. Samen met Jan Ottolander waren zij al snel een klusteam van formaat voor de IJsclub Haarlem. Onder klussen vielen de steeds terugkerende verzakkingen, riolering, leiding werk, elektra etc. Alle problemen werden vakkundig opgelost. Na het wegvallen van Van Gennip was het overnemen van de financiële taken, met zijn financieel/administratieve achtergrond, een vanzelfsprekende zaak.
Na de nieuwbouw, met ons mooie kantoor, waren de grote klussen vrijwel gedaan. Wat er nog moest worden gedaan werd tot in de puntjes bijgehouden en aangepast.

Langzamerhand kregen de administratieve taken de overhand. Carel werd meer “chef de bureau”, rechtlijnig en eerlijk. Maar moest er iets gedaan worden dan kon iedereen altijd bij hem terecht. Inschrijven van nieuwe leden, werk van de penningmeester voorbereiden, Archief en magazijn voorraden alles werd perfect bijgehouden.

Een vaste taak was b.v. het maken van chocolademelk en Glühwein bij evenementen, zeer grote pannen vol op een gaspit in het magazijn, was hij er niet dan proefde je het direct. Dan was het aan de bodem aangebrand. Ook was hij niet te beroerd om op de ijsbaan de handen uit de mouwen te steken. Kortom overal waar een extra hand nodig was kon je Carel vragen.

Dat zijn werk werd gewaardeerd werd blijkt uit het volgende:

1993/94 benoeming Moerbeekbeker
2009 Erelid van de IJsclub Haarlem
2009 Lid van verdienste Gewest NHU
2011 Gekozen tot sportvrijwilliger van Haarlem
2016 Benoemd in de Orde van Oranje Nassau .

Niet alleen Joke, kinderen en kleindochter zullen hem missen, maar wij ook.