Beste schaatsvrienden en vriendinnen,

Hopelijk hebben jullie allemaal een gezellige kerst en jaarwisseling met de jullie dierbaren kunnen vieren en is er ook gelegenheid geweest om jullie accu’s op te laden. Graag wil ik nog even terugkijken op wat leuke zaken aan het eind van afgelopen jaar.

Op 16 december werd de 7e editie van een wederom zeer geslaagd Klaas Pander Memorial gereden.
Na maandenlang van regen, is het op 30 december gelukkig even droog geworden. Mede hierdoor, maar voornamelijk door de grote inzet van veel vrijwilligers, is onze jaarlijkse Oliebollenloop in de Waterleidingduinen een geslaagd evenement geworden. We zijn blij dat deze traditie na enkele jaren van Corona-ellende (of ijzel) eindelijk weer gehouden kon worden. En ook door het goede weer, de ruim 750 deelnemers en het volop aanwezige publiek is deze 52e editie een zeer groot succes geworden en zijn er ook wat extra inkomsten richting de clubkas gevloeid. Die kunnen we heel goed gebruiken.

Een speciaal woord van dank richting organisatoren Theo Laarman en Ruud Volger is hier op zijn plaats. Elders op de site kun je er meer over lezen en een link naar een leuk filmpje vinden.
Inmiddels is het kwik onder nul gedaald en begint bij velen de natuurschaatskoorts al te kriebelen. Een enkeling is in het oosten van het land de sloten en plassen aan het verkennen. Het ijs op onze prachtige baan is nu ook zoals we het graag willen: spiegelglad, kogelhard en heerlijk schaatsijs. Hopelijk blijft dat nog even zo, gaat het zelfs nog wat meer vriezen en kunnen we binnenkort met elkaar van natuurijs genieten.
Na het eerste clubuur, zoals gezegd met fantastisch ijs, hebben we op een uitermate gezellige en druk bezochte nieuwjaarsreceptie elkaar de handen geschud en het allerbeste gewenst.

Zoals jullie wellicht weten zijn we druk bezig met het maken van plannen zodat onze club nog beter, gezelliger, en aantrekkelijker voor bestaande en nieuwe leden wordt. Graag vertel ik iets over de vorderingen.
Op 9 januari hebben we in een goed bezocht Hogerop in 5 werkgroepen met elkaar gebrainstormd over de vragen die we jullie binnenkort gaan stellen. De groepen waren verdeeld in Strategie, Jeugd, Recreanten, Wedstrijd en WIKO. Middels een enquête willen we namelijk ook van jullie weten wat we goed doen en wat er beter kan. We kunnen dan gerichter plannen maken en mogelijk een campagne opzetten ter werving van nieuwe leden. Rond eind januari verwacht ik dat de vragenlijsten jullie kant op komen. Ik wil jullie vriendelijk maar toch ook dringend vragen om hier een paar minuten tijd voor te nemen en het serieus in te vullen. Jullie inbreng is echt nodig om te weten waar jullie wensen en onze kansen liggen.

Met de werkgroepen gaan we daarna kijken hoe we jullie vragen en wensen het beste kunnen realiseren. In een buitengewone ledenvergadering, rond eind maart, zullen we jullie daar dan weer over informeren en willen we draagvlak peilen voor de nieuwe plannen. In de voorjaars-ALV worden daarna hierover de echte besluiten genomen.
Op 20 en 21 januari gaan we onze jaarlijkse Clubkampioenschappen houden; graag zien we jullie daar om de rijders aan te moedigen en te laten zien hoe leuk het wedstrijdrijden is.
Ik ga afsluiten en (ondanks dat het misschien nu niet meer mag) wil ik jullie, en de jullie dierbaren, een heel mooi en gezond 2024 toewensen. Laten we er een gezellig en sportief jaar met elkaar van maken.

Met hartelijke groet, Theo Bakkum