Beste schaatsvrienden en vriendinnen,

Terwijl ik dit schrijf komen er vele jaloersmakende foto’s en filmpjes langs van onze Baselga gang(st)ers. Ze hebben het daar goed, mooi weer en prachtig ijs in een mooie omgeving. Een aanrader om volgend jaar zelf mee te gaan maken.

Terug naar Nederland. Nog een goede maand en dan zit dit schaatsjaar er alweer op. Daar denken we maar niet te lang over na, want voorlopig genieten we nog heerlijk van het schaatsen. Er staan trouwens nog genoeg leuke zaken op het programma zoals, de Duatlon, de Recreanten Cup (voorheen Diepvrieskip), de Bert Grotenhuis Bokaal, de laatste clubuur estafette en diverse andere wedstrijden. Voor zowel de recreanten, de Lange Baan als de marathonrijders is er nog genoeg schaatsplezier te beleven.

Het nieuwe jaar is voor ons goed begonnen. IJsclub Haarlem heeft flink aan de weg getimmerd en er zijn door vele klasbakken fantastische prestaties geleverd. Ik noem slechts enkelen: Jeroen Janissen won de 1e etappe van de Grand Prix Natuurijs, Freek van der Ham werd Nederlands Kampioen Allround Junioren A, Josine Kroon op zeer slecht ijs snelste dame op de 200 km WeissenSee, Michiel Wienese en Monique Boerema  wonnen goud op het Sprint Masters toernooi waarbij nog veel van onze andere masters aardig in de prijzen vielen. Elders in de Nieuwsbrief (#48) kun je er veel meer over lezen en worden ook de bijzondere prestaties van vele anderen genoemd.

De strijd om wie zich dit jaar Clubkampioen mag noemen heeft inmiddels plaats gevonden. De klassementen zijn opgemaakt en de prijzen worden voor de volwassenen bij het laatste clubuur uitgereikt. Voor de jeugd zijn de prijzen al uitgereikt.
De 39e editie van de Kraantje Lek Trofee, waarbij de landelijke top der dames met elkaar de strijd aanbond, is na een spannende gevecht gewonnen door Merel Conijn.

We zijn trots op hetgeen door al onze rijd(st)ers en door onze club is gepresteerd. Al die prestaties zijn mede mogelijk gemaakt door wat de vele vrijwilligers deden en doen. Die trots straalt dus ook op hen af.

Om dit ook in de toekomst mogelijk te blijven maken, willen we de club nog beter en aantrekkelijker te maken. Via naar alle leden verzonden vragenlijsten willen we horen wat jullie van de club vinden. Wat gaat goed, wat kan of moet er beter of anders en wat we kunnen doen om meer leden te winnen. Met de resultaten van die enquête gaan we in werkgroepen aan de slag om nieuw plannen te maken. Eind maart willen we in een bijzondere Algemene Leden Vergadering daar jullie mening over horen.

Doe de club een plezier en vul die vragenlijst alsjeblieft in. Het kost maar een paar minuten van je tijd en je helpt ons enorm mee. Onder de indieners verloten we twee keer twee vrijkaartjes voor het NK Sprint in Thialf van 24 en 25 februari.

Ik ga afsluiten en wens iedereen nog veel ijsplezier. Hopelijk komt er nog een klein staartje winter en staan we dit jaar nog even op natuurijs.

Met hartelijke groet, Theo Bakkum