Na drie jaar corona is het eindelijk weer mogelijk een duathlon te organiseren! Deze vindt plaats tijdens het clubuur van 4 maart 2023. Iedereen kan meedoen, er zijn geen inschrijfkosten.

Er zijn dit jaar 4 afstanden:

• 2,4 km hardlopen +   5 km (12 ronden) schaatsen
  • 2,4 km hardlopen + 10 km (25 ronden) schaatsen
  • 4,8 km hardlopen + 10 km (25 ronden) schaatsen
  • 2,4 km hardlopen + 16 km (40 ronden) schaatsen

Bij elke afstand zijn er 3 categorieën: Mannen, Vrouwen en Duo’s. Alleen bij de kortste afstand (2,4 km + 5 km) is er een apart klassement voor de jeugd (t/m 13 jaar), vanaf 15 jaar wordt hier dus bij de volwassenen gereden. Bij duo’s geldt de oudste van de twee (Volwassen > Jeugd).

De rondeteller is degene die tijdens het schaatsen de rondes telt vanaf de kant. Het is ook mogelijk om dit via een transponder te doen, dan kan u uw transpondernummer aan het begin van de duathlon doorgeven, of invullen als rondeteller.

Met veel dank aan:

Inschrijven

De inschrijving is gesloten, we nemen nog wel dag aanmeldingen aan. Kom dan 4 maart gezellig voor 18 uur langs bij het clubhuis en schrijf je nog in!

LET OP: Bij duo’s geldt de oudste van de twee (Volwassen> Jeugd)! Verder is er alleen bij de kortste afstandscombinatie (2,4 km hardlopen + 5 km schaatsen) een apart klassement voor de jeugd t/m 13 jaar. Dit betekent dat jeugd bij andere afstandscombinaties automatisch bij het volwassen klassement komt. Daarnaast kan iedereen maar in 1 categorie meedoen.

Zie onderstaande voorbeelden voor meer informatie:

Voorbeeld 1: Deelnemer 1 (10 jaar) rijdt samen met Deelnemer 2 (12 jaar) de 2,4 km hardlopen + 5 km schaatsen. De categorie wordt Duo’s jeugd bij de gekozen afstand.

Voorbeeld 2: Deelnemer 3 (10 jaar) rijdt samen met Deelnemer 4 (15 jaar) de 2,4 km hardlopen + 5 km schaatsen. De categorie wordt Duo’s volwassen bij de gekozen afstand.

Voorbeeld 3: Deelnemer 5 (10 jaar) rijdt samen met Deelnemer 6 (12 jaar) de 2,4 km hardlopen + 10 km schaatsen. De categorie wordt Duo’s volwassen bij de gekozen afstand.

Voorbeeld 4: Deelnemer 7 (10 jaar) rijdt alleen de 2,4 km hardlopen + 5 km schaatsen. De categorie wordt Jeugd (Jongens/ Meisjes) bij de gekozen afstand.

Voorbeeld 5: Deelnemer 8 (10 jaar) rijdt alleen de 4,8 km hardlopen + 10 km schaatsen. De categorie wordt Volwassen (Mannen/ Vrouwen) bij de gekozen afstand.

Uitslagen Duatlon 2023.docx